niedziela, 15 kwietnia 2018

Ził 157 AT-2 1:43 Start Scale Models

Ził 157 to jedna z najpopularniejszych ciężarówek Związku Radzieckiego.  Jej uniwersalność sprawiła, iż znalazła ona zastosowanie niemal w każdej dziedzinie transportu. Na podwoziu Ziła 157 montowano niezliczoną liczbę zabudów, zarówno cywilnych jak i o zastosowaniu specjalnym, w tym wojskowym, pożarniczym oraz pojazdów obsługi lotnisk. Zainteresowanych rysem historycznym Ziła 157 odsyłam TUTAJ, a ja od razu przejdę do opisu modelu, który kilka dni temu trafił do mojego zbioru. 

Miniatura przyjechała do mnie, jak większość moich modeli, z Rosji. Producentem modelu przedstawiającego rzeczywisty pojazd ratownictwa technicznego, jest oczywiście Start Scale Models, której rekomendować chyba już nikomu nie muszę. Wóz, który posłużył za pierwowzór stacjonował, być może nadal stacjonuje, w Archangielsku w północnej, europejskiej części Rosji. 

Tradycyjnie  poziomowi odwzorowania, jak i montażu modelu, nic nie można zarzucić. Samochodzik odwzorowano bardzo starannie, zadbano o detale zarówno nadwozia jak i podwozia. Metalową szoferkę pokryto wyważonym, równo nałożonym, ładnie podkreślającym linie podziału i przetłoczenia blach, lakierem. Pomalowane jest także wnętrze kabiny kierowcy, w którym zwraca uwagę świetnie wykonana siatka zabezpieczająca okno na tylnej ściance kabiny. Model posiada fototrawione wycieraczki oraz imitację wkładów lusterek. Zabudowa wykonana jest z malowanego tworzywa, z wytłoczonymi liniami podziału oraz nitami. Podoba mi się też drobny element nadający mocno rzeczywistego wyglądu, mianowicie stalową nitkę żurawia oraz wyciągarki, imituje szara nić. Ładnie wkomponowano też w tylną ścianę zabudowy klosze tylnych świateł.

Nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, jeśli powiem, że oceniam modelik bardzo wysoko. Ził 157 AT-2 w wykonaniu SSM to nie nowość, a co za tym idzie, trzyma on poziom starszych, bardzo solidnie wykonanych wypustów tejże wytwórni. Zapraszam serdecznie do galerii.
















24 komentarze:

  1. Jeśli jest czerwony i ma syrenę, to mi się podoba!
    Jeśli to SSM, podoba mi się to jeszcze bardziej!
    Jedyną obrzydliwą rzeczą jest jego cena. :(

    Pozdrowienia, mój przyjacielu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Pablo:) bardzo mnie cieszy, że model Ci się podoba;) powiem Ci, że jego cena była naprawdę przystępna, bo kupiłem go w promocji oczywiście;)

      Pozdrawiam serdecznie;)

      Usuń
  2. Bardzo ładnie wyglada ten wóz strażacki. Tak jak napidales, dużo świętnych detali i precyzyjny montaż, jak przystało na stare SSM.
    Gratuluję nabytku ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starsze SSM zdecydowanie poszczycić się mogą lepszą jakością niż nowsze. Za kilka dni poprę ten argument;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
    2. A kiedy coś spoza związku radzieckiego? ;d

      Usuń
    3. No nie dawno zapowiadałeś rewolucję, a tu nic się nie zmieniło ;(

      Usuń
    4. No przecież rewolucja była i dzięki niej prezentuję takie właśnie modele;)

      Usuń
  3. Gran miniatura, cuantos detalles!
    felicitaciones.

    Saludos!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mariano, cieszę się, że model Ci się podoba;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  4. Cóż, dla SSM, podoba mi się ten ZIL, który działa w zapobieganiu pożarom na lotniskach.
    Więc większość zakupów dokonywana jest w Rosji? Dlaczego Ebay?
    Uścisk!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Juanh, często robimy wspólne zakupy z innymi kolegami kolekcjonerami, można powiedzieć, bezpośrednio u producenta. Wspólne zakupy pozwalają nam ograniczyć koszty przesyłki z Rosji. Dlaczego nie Ebay? Nie wiem w sumie, przyzwyczaiłem się do takiej formy zakupów i póki co mi odpowiada.

      Pozdrawiam;)

      Usuń
    2. Znakomity Szymon, to dobry sposób na zakup; Obniżają również koszty wysyłki, co zwykle zwiększa koszty.
      Uścisk!

      Usuń
    3. Sprawdza się taka forma zakupów. Jedna duża paczka przychodzi do zaprzyjaźnionego kolekcjonera, który później rozsyła nam zamówione wcześniej modele. Ma to jeszcze jeden ważny wymiar - pozwala nam być w ciągłym kontakcie z zaprzyjaźnionymi kolekcjonerami;)

      Usuń
  5. Witaj Szymonie! Piękny, misternie wykonany model! Gratuluję!

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Piotrze, cieszy mnie zawsze Twoja wizyta i komentarz;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  6. Jako wóz ciężarowy średnio mi się podoba. Modelik jest natomiast bardzo sympatyczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) mnie pasuje i jako wóz i jako model, ale rozumiem Twoje stanowisko, bo sam mam różne sympatie i antypatie;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  7. No me extraña que lo califiques muy alto, el modelo se ve realmente lleno de detalles interesantes para disfrutar.
    Este tipo de miniaturas me gusta mucho, aunque acabé algo cansado de tantos camiones de bomberos!

    Saludos y gracias por mostrarlo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Todavía no me he aburrido con camiones de bomberos y probablemente no mostraré uno en el blog;) El que ves en las imágenes esperó mucho tiempo en la "cola", pero al final llegó a mi colección. Estoy muy feliz por eso

      Mis mejores deseos :)

      Usuń
  8. Na zdjęciach z Ritmonexxu ten ZiŁ wydawał mi się trochę nudny, a po Twojej prezentacji zmieniłem zdanie i nawet nabrałem ochotę by go kupić:) Naprawdę to bardzo ładny model. Jeszcze ma pytanie, czy żurawik jest ruchomy czy umocowany na stałe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Absolutnie nie jest nudny:) na żywo robi jeszcze lepsze wrażenie. Żuraw niestety jest przytwierdzony na stałe.

      Usuń