wtorek, 18 lipca 2017

Kamaz 43118 1:43 PAO-KAMAZ

Dziś chciałbym Was znów zabrać na wschód. Kamazów na łamach Muzeum 1:43 pojawiło się już kilka, ale prezentowany dzisiaj model terenowej ciężarówki 43118, napawa mnie szczególną radością. Modelik, który widzicie na fotografiach to produkt, który pojawił się na rynku pod zupełnie nowym, dla wielu jeszcze dość enigmatycznym szyldem PAO-KAMAZ.  Linia produktów ukrywająca się pod tym szyldem ściśle związana jest z doskonale znaną rosyjską marką Start Scale Models (SSM). 

Pierwotnie byłem przekonany, że ukazując się od jakiegoś czasu modele Kamazów wspomnianej SSM pojawią się również w uboższej wersji w serii przemysłowej sygnowanej logiem Auto Historii (Aist). Rosjanie postanowili jednak utworzyć zupełnie nową linię produkcyjną pod wspomnianym szyldem PAO-KAMAZ. Tak więc, jak się już pewnie domyślacie, mamy do czynienia z nieco zubożoną wersją produktów Start Scale Models. Ta ostatnia przyzwyczaiła nas do wysokiego poziomu swoich produktów i… dość niskich nakładów, które często rozchodzą się na pniu. Podobnie jak nie udało mi się kupić wymarzonej wersji Gaza 66 z zabudową Kung, tak i nie „ustrzeliłem” żadnego z Kamazów. Postanowiłem zadowolić się wersją PAO-KAMAZ i tu nastąpiło całkiem przyjemne zaskoczenie. Samochodzik widoczny na zdjęciach różni się od swojego droższego odpowiednika brakiem fototrawionych wycieraczek, dwóch filigranowych kalkomanii na szoferce i barwionych pasów mocujących zbiornik paliwa… i to by było na tyle? Trudno uwierzyć, ale nie licząc gablotki, w którą zapakowany jest model SSM, mój PAO-KAMAZ ani starannością wykonania, ani poziomem detali nie odbiega od wspomnianej droższej wersji. Być może tak, jak było to w przypadku pierwszych wypustów Aist, różnice tyczą się jakości użytego lakieru, oraz ilości nałożonych warstw. Szczerze mówiąc nie wiem. Trudno porównać nawet wnętrze, ponieważ w obu opisywanych modelach utrzymane jest ono w odcieniach szarości i na dostępnych w sieci zdjęciach wydają się bardzo do siebie zbliżone. Jak wspomniałem poziom wykonania modelu jest naprawdę wysoki. Wzrok przykuwają starannie odtworzone detale podwozia, ładne felgi wraz z oponami oraz miniatura silnika ukryta pod ruchomą kabiną. Jak widać na fotografiach, plandeka da się zdemontować. Ładnie prezentuje się szoferka, tu jednak moje małe zastrzeżenie budzi szerokość słupka znajdującego się w bocznych oknach kabiny. Gwoli podsumowania powiem tylko, iż piękna miniatura Kamaza 43118 PAO-KAMAZ naprawdę sprawiła mi wiele radości. Mam nadzieję, że i Wam przypadnie do gustu. 














18 komentarzy:

  1. Witaj Szymonie!

    Ten Kamaz to rewelacja. Świetnie odwzorowane szczegóły od podwozia poprzez kabinę na skrzyni ładunkowej kończąc ;) I ta podnoszona kabina ;)

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Piotrze. Model mile mnie zaskoczył, spodziewałem się nieco niższej jakości i nieco większej ilości różnic pomiędzy SSM a PAO. Okazuje się, że tak naprawdę różnic jest niewiele, a więc po co przepłacać?

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  2. Kamazami nigdy szczególnie się nie interesowałem, więc obecność trzech wycieraczek trochę mnie zaskoczyła. Sam modelik ładnie się prezentuje i fajnie że ma zdejmowaną plandekę i podnoszoną kabinę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się dobrze przyjrzysz to bardzo dużo ciężarówek, nie tylko radzieckich ma trzy wycieraczki;) na żywo Kamaz prezentuje się jeszcze fajniej, zapewniam;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  3. Muszę się zgodzić, że model prezentuje się naprawdę solidnie. Nie powiedziałbym, że to "uboższa wersja" :) Zdejmowana zabudowa to fajny smaczek.

    Pozdrowienia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jednak uboższa;) cieszę się, że robi tak dobre wrażenie nie tylko na mnie;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  4. Kamaz zawsze przypomina mi Raid Dakar, więc lubię wszystkie modele. Nigdy nie słyszał nazwę marki (rosyjski?) PAO.
    Bella miniaturowy przyjaciel Szymon.
    Przytulić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PAO-KAMAZ to nowa marka na rynku modeli 1:43, coś jakby modele dilerskie Kamaza, jeśli to w ogóle możliwe;) Z przecieków wiem, że Kamaz z rajdu Dakaru także ma się pojawić;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
    2. Ja, który będzie moim ulubionym!
      I mam dwa modele Kamaz Dakar, ale chcę więcej!
      Przytulić!

      Usuń
    3. Ja też czekam na niego z niecierpliwością;)

      Usuń
  5. Qué buen modelo, Szymon! Yo soy camionero y aprecio mucho estas máquinas, que ayudaron a levantar países.

    Espero poder seguir viendo más camiones y derivados en tu blog, que es fantástico.

    Saludos y buen verano!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias Antonio, estoy muy contento de saber que mi blog y mis modelos como los lectores. A menudo miro a ti y veo cientos de grandes modelos, que me gustaría ver en el estante en casa. Su blog es sólo uno de los que me inspiró a seguir mi propio.

      Saludos mi amigo!

      Usuń
  6. Model jest doskonały, a jeśli to trochę tańsze niż SSM ("Mój Boże, jak bardzo drogie!") Jest tylko jedna rzecz: Hush i odejdź palcem ...;)

    Pozdrowienia, mój przyjacielu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Pablo, cieszę się, że model Ci się podoba;) mnie również bardzo cieszy, zwłaszcza fakt, że jest tańszy niż jego drogi brat;)

      Pozdrawiam serdecznie;)

      Usuń
  7. Widziałem zapowiedzi i czekam już na kolejne świetne ciężarówki tutaj :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będą już nie długo, lista ciągle się wydłuża;) małe problemy techniczne z fotografowaniem mam chwilowo, ale myślę, że lada dzień uda mi się je pokonać.

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  8. Ładnie się prezentuje, od razu widać, że jest to ciężka ciężarówka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz miałem okazję spotkać na ulicy, jeśli dobrze pamiętam w Bytomiu. Świetny był i wbrew pozorom naprawdę cichutki;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń