środa, 22 marca 2017

Gaz 24 Wołga 1:43 DeA/IST Models

Dopadła mnie niemoc. Kilka razy zabierałem się za napisanie wpisu o następcy Gaza 21 i… za każdym razem próba kończyła się na niczym. Być może dopadło mnie zmęczenie wiosenne? Nie wiem. 
   Gaz 24 Wołga pojawił się na rynku radzieckim w 1967 roku i zastąpił przestarzałego zarówno wizualnie jak i konstrukcyjnie poprzednika, Gaza 21. Nowy Gaz poszczycić mógł się całkowicie nowym nadwoziem, które choć bardzo przestronne, wygodne i nowoczesne, nadal nie oparło się podobieństwom do samochodów amerykańskich. 


Niestety produkcja seryjna znacznie się opóźniła z powodu konfliktu arabsko-izraelskiego, w którym czynnie uczestniczył Związek Radziecki. Profil zakładów Gaza musiał zostać chwilowo przestawiony na samochody opancerzone typu BTR. Ostatecznie produkcja seryjna ruszyła pełną parą w 1970 roku. Auto oferowało bardzo przestronne i wygodne nadwozie. Silnik o pojemności 2,5 l., umieszczono z przodu, jednak napęd przekazywany był na tylna oś. W wersji kombi zastosowano możliwość korzystania z trzeciego rzędu siedzeń. Maksymalna prędkość, jaką rozwijał Gaz 24 Wołga wynosiła 145 km/h. Na rozpędzenie się do tej prędkości wóz potrzebował 23 sekund.  
    Model, który dzisiaj chciałby Wam pokazać, to autko pochodzące z kolekcji Kultowych Aut Peerelu. Na wstępie zaznaczę, że jeszcze się trzyma, co w przypadku tej serii i modeli DeAgostini nie jest pewnikiem. Autko wykonano poprawnie. Nie najgorzej prezentują się wszystkie chromy, lakier oraz elementy ozdobne. Brakuje jedynie barwionego wnętrza i… pewności, że model wytrzyma jeszcze kilka miesięcy nim dopadnie go zink pest. Zapraszam do galerii i obejrzenia mojego Gaza 24 Wołga w jedynym słusznym kolorze. 










14 komentarzy:

  1. Ten model musi kiedyś do mnie trafić, o ile szybciej wszystkie nie ulegną rozkładowi :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że trafi:) Jeszcze większą nadzieje pokładam w tym, że może ktoś inny poza pochodnymi ixo zrobi ten model w taki sposób by nie musieć się obawiać jego rozkładu;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  2. Co tu dużo mówić - jeden z lepszych Kapów. Model jest ładny, solidny i cholernie ciężki. Zachowałem go jako jeden z nielicznych z tej serii. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny jest, chociaż ja ostatnio coraz bardziej nabieram dystansu do wszelkiej maści ixopochodnych modeli.

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  3. Muy bello Volga Szymon, con un sobrio color acorde a la época y las circunstancias.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Juanh, mi amigo, Volga debe ser negro;) otro es totalmente inaceptable;)

      Saludos:)

      Usuń
    2. Ale można pokazać, że jest czarny? Zauważyłem w kolorze ciemnoszarym.
      W każdym razie, to jest autentyczne i piękne Wołga!
      przytulić!

      Usuń
    3. Myślę, że to zależy od ustawień monitora. Zapewniam Cie Juanh, że model jest czarny jak smoła;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  4. Me gustan mucho los Volga, coches serios, sobrios, casi intimidadores!
    Y además es un IST, aquí hay calidad...

    Excelente pieza, la anoto para buscarla.
    Saludos!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hola Antonio;) es el IST, pero emitido para DeAgostini. Por lo tanto, es bastante simplificada;)

      Saludos!

      Usuń
  5. Jestem zszokowany podobieństwem Forda Falcon, samochodu, który Amerykanie północy nazywają "zwartymi". Przedni grill i światła są bardzo podobne.
    To jest "podróż bez powrotu Wołga"?

    Pozdrowienia, mój przyjacielu !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację mówiąc o podobieństwach, wydaje mi się jednak, że Wołga ładniejsza;) Dobrze to ująłeś - podróż bez powrotu;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  6. U mnie ( co prawda wersja gablotkowa) jakoś się jeszcze trzyma;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja póki co też;) mam, być może złudną, ale zawsze nadzieje, że gazeciaki i gablociaki to nie ten sam stop;)

      Usuń