Historia Tatry T148 sięga 1969
roku, kiedy to podjęto decyzję o unowocześnieniu modelu T138 z uwzględnieniem
zwiększenia ładowności, mocy silnika, a jednocześnie ograniczenia emisji spalin
i hałasu. Moc silnika podniesiono
prostym zabiegiem polegającym na zwiększeniu pojemności do 12,6 l. Tym samym
podniesiono znacznie także i moment obrotowy. Samochód pod względem
konstrukcyjnym dawał możliwość dowolnego konfigurowania podzespołów zarówno
jezdnych jak i zabudowy tak, iż mimo swojej wagi i gabarytów Tatra 148 znalazła
zastosowanie w wielu dziedzinach transportu a także służbach mundurowych.
sobota, 24 maja 2014
poniedziałek, 19 maja 2014
JZS Jelcz 043 1:43 TrackerArt
Szymon "Finster" Stasiczek
poniedziałek, 19 maja 2014 o 19:00
12
6 grudnia 1958 roku podpisano
umowę licencyjną na produkcję w Jelczańskich Zakładach Samochodowych autobusu
międzymiastowego Skoda – Karosa 706 RTO. Pierwsze egzemplarze montowano co
prawda z części sprowadzanych z Czechosłowacji, jednak bardzo szybko zakłady
jelczańskie w całości opanowały produkcję autobusu oznaczonego symbolem Jelcz
043. Wóz zabierał 50 pasażerów i 2 osoby załogi, a z racji swojej niezawodności
i wytrzymałości doskonale wpasował się w ówczesne realia drogowe kraju.
piątek, 16 maja 2014
Volkswagen T5 Multivan 1:43 Minichamps
Szymon "Finster" Stasiczek
piątek, 16 maja 2014 o 07:49
0
Zawsze lubiłem zarówno vany jak i dostawcze pojazdy
Volkswagena. W związku z tym, w mojej kolekcji musiał pojawić się m.in. Multivan
serii T5. Model, który prezentuję poniżej wyprodukowany został przez firmę
Minichamps. Samochód jak widać na
załączonych fotografiach złożony jest poprawnie, wszystkie elementy zdają się
być spasowane na wysokim poziomie, toteż wrażenie wizualne jaki robi ów model
jest naprawdę dobre. Szczerze mówiąc w rzeczywistości wygląda dużo lepiej niż
na zdjęciach.
Etykiety:
1:43,
dostawcze,
minichamps,
multivan,
muzeum43,
niemcy,
osobowe,
t5,
volkswagen
poniedziałek, 12 maja 2014
ZSD Nysa 521 1:43 Konwersja
Szymon "Finster" Stasiczek
poniedziałek, 12 maja 2014 o 17:17
4
Jakiś czas temu postanowiłem nieco
popracować nad Nysą 521 pochodzącą z serii Kultowych Aut PRLu. Wynik ów prac chciałbym zaprezentować Wam poniżej. Jest to pierwsza
taka konwersja w moim wykonaniu toteż świadom jestem wielu błędów i
niedociągnięć, których z różnych powodów nie udało mi się ustrzec. Nie mniej
jednak, postanowiłem Wam ją pokazać i oczekuję szczerych opinii na temat
modelu.
niedziela, 11 maja 2014
FSO Warszawa 203 1:43 DeAgostini/IST
Szymon "Finster" Stasiczek
niedziela, 11 maja 2014 o 08:33
0
Prototyp samochodu Warszawa w
wersji sedan pojawił się w 1961 roku. Zaprojektowany przez zespół inżynierów, w którym znaleźli się m.in.
Cezary Nawrot, Roman Skwarek oraz Stanisław Łukaszewicz, trafił do produkcji dopiero
trzy lata później. Samochód poza zmienioną tylną częścią nadwozia, otrzymał
także nową osłonę chłodnicy, reflektory oraz giętą, panoramiczną szybę
przednią. Nową odmianę Warszawy wyposażono w silniki benzynowe S-21 oraz M-20
odpowiednio montowane w modelach 203 i 204.
piątek, 2 maja 2014
FSO 125p Taxi DeAgostini/IST
Szymon "Finster" Stasiczek
piątek, 2 maja 2014 o 07:46
0
Kilka dni temu w serii Kultowych
Aut PRLu pojawił się kolejny numer specjalny zawierający model Fiata 125p w
wersji taxi. Mam sentyment do „kredensów”, więc postanowiłem wzbogacić zbiór
tymże modelikiem. Nie będę jednak ukrywał, że mam mieszane uczucia patrząc na
ten samochodzik a jeszcze większe czytając dołączoną doń broszurę. Niemal na
każdej stronie pojawia się najbardziej znana polska taksówka, czyli
niepowtarzalna 1313 z serialu Zmiennicy.