niedziela, 29 czerwca 2014

Mercedes Benz 220SE W111 1:43 IXO/Altaya



W 1959 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie zaprezentowano nowy model Mercedesa oznaczony symbolem W111. Zastąpił on popularnego W105 zwanego „Pontonem”. Wóz napędzany był 6-cio cylindrowym silnikiem o pojemności w zależności od wersji wahającej się od 2.2 do 3.5l. W111 oparte było konstrukcyjnie na swoim poprzedniku, po którym prócz jednostek napędowych odziedziczył także w znacznej części elementy podwozia. 

Najważniejsza innowacją były jednak zastosowane po raz pierwszy strefy kontrolowanego zgniotu. Na bazie modelu W111 powstały trzy wersje wyposażenia. Pierwsza z nich oznaczona symbolem W110 skierowana była do mniej zamożnej klienteli. Celem ograniczenia kosztów, a tym samym ceny pojazdu zrezygnowano z wielu elementów ozdobnych, chromów oraz zastosowano mniejsze, 4-cylindrowe silniki benzynowe oraz diesla. Wersja skierowana do zamożnej grupy klientów oznaczona była symbolem W112 i posiadała tzw. pełne wyposażenie, na które składały się m.in. mocniejszy silnik, pneumatyczne zawieszenie oraz wydłużone o 10cm nadwozie. Mój egzemplarz W111 pochodzi z kolekcji „Deutsche Liebhaber-Autos”. Producentem modelu jest firma IXO. Model wykonany jest bardzo dobrze i zasadniczo nie można mieć zbyt wielu zastrzeżeń do całości. Pięknie prezentują się felgi pojazdu, ładnie wykonano wnętrze, w którym zadbano o zróżnicowaną kolorystykę poszczególnych elementów. Trudno nazwać to mankamentem, ale uważam jedynie, iż warstwa lakieru nałożona na model mogłaby być odrobinę cieńsza, pozwoliłoby to na lepsze uwydatnienie przetłoczeń nadwozia. Charakterystyczny grill pojazdu także wydaje się odlany nieco niestarannie, zapewniam jednak, że w rzeczywistości model wygląda dużo efektowniej niż na zdjęciach. 








1 komentarz:

  1. Hermoso Mercedes Finster, espero tener alguno similar en versión rally.
    Abrazos!

    OdpowiedzUsuń