poniedziałek, 16 grudnia 2013

FSC Żuk A07/A11B 1:43 PRL DeAgostini/IST



W 1970 roku rozpoczęto produkcję wersji A07, która od poprzednika różniła się przede wszystkim nowym nadwoziem. Samochód ceniony już wówczas bardzo przez odbiorców stał się bazą dla różnych zabudów. Pojawiła się więc przeznaczona dla dziesięciu osób wersja osobowa, samochód rolniczy z przedłużoną skrzynią ładunkową oraz kolejna wersja pożarnicza. Modele A07 oraz pochodne napędzane były silnikami S-21 o mocy 70KM. Prędkość maksymalna pojazdu wynosiła 100km/h a średnie spalanie oscylowało w granicach 14 litrów. Do samego końca produkcji Żuk nie doczekał się już modernizacji nadwozia. Wszystkie pozostałe zmiany tyczyły się głównie podzespołów napędowych, hamulców czy instalacji elektrycznej. Ostatnia istotną zmianą w Żukach było wprowadzenie w 1991 roku silnika wysokoprężnego o pojemności 2417 cm i mocy 70KM. Poniżej kilka zdjęć modeli A07 oraz A11B. 















3 komentarze:

  1. Fajne foty i modele też. Stylistyka podobna do zbieraniny. Polecam swojego bloga : Polmocompany.blog.
    FSMrallysportclub

    OdpowiedzUsuń
  2. Żuk A07 jest piękny ale drogi

    OdpowiedzUsuń
  3. zgadzam się, ten z DeAgostini szybko się wyprzedał i cały czas ceny idą w górę... sam żałuję, że kupiłem tylko jeden egzemplarz A07.. podoba mi się zielona wersja z kolekcji Atlas.

    OdpowiedzUsuń